Saturday, 5 December 2020

"වැඩේ කෙරෙනවා නම් මේසන්ගේ බෙහෙතත් මොකද?"

 

 
 

මෙරට තුළ නීත්‍යනුකූලව ක්‍රියාත්මක වන රජයේ අනුමැතිය ලත් වෛද්‍ය ක්‍රමරැසක් වේ. ඉන් වඩාත්ම ප්‍රචලිත වන්නේද වඩාත්ම ක්‍රමවත්ව ක්‍රියාත්මක වන්නේද බටහිර ඇලොපති වෛද්‍ය ක්‍රමයයි. එයට අයත් කාලයක් තිස්සේ දැඩි ශික්ෂණයක් යටතේ ගොඩනැගුණු රෝහල් ජාලයක්, පරිපාලන ව්‍යුහයක්, අධ්‍යාපනය ලබාදීමේ හා පුහුණු කිරීමේ ක්‍රමවේදයක්, ඖෂධ නිපදවීමේ හෝ සැපයීමේ ක්‍රමවේදයක්, ජාත්‍යන්තරව දැනුම් හුවමාරු කරගැනීමේ යාන්ත්‍රණයක් සහ ඒ සියල්ලටම වඩා වැදගත් මෙකී සියලු අංගයන්ගේ තත්ත්ව පාලනය කිරීමේ ක්‍රමවේදයක් තිබේ.
 
මෙයට අමතරව මෙරට ජනයා වැඩියෙන්ම යොමුවන ආයුර්වේද වෛද්‍ය ක්‍රමයමූලික වශයෙන් දෙයාකාර වේ. ඒ ක්‍රමවත් ශාස්ත්‍රාලීය පුහුණවක් ලත් රජයේ ආයුර්වේද වෛද්‍ය විද්‍යාල වලින් බිහිවන වෛද්‍යවරුන් හා ලියාපදිංචිය ලත් පාරම්පරික වෛද්‍යවරුන්ය. මේ දෙයාකාරයේම ආයුර්වේද වෛද්‍යවරු දේශීය වෛද්‍ය අමාත්‍යාංශය යටතේ පාලනය වන ආයුර්වේද වෛද්‍ය සභාව විසින් නියාමනය වේ. ඊට අමතරව රජයේ ආයුර්වේද රෝහල් ජාලයක්, ඖෂධ නිපදවීමේ හා බෙදාහැරීමේ යාන්ත්‍රණයක්, අධ්‍යාපනය ලබාදීමේ ක්‍රමවේදයක් ආදියත් අඩු වැඩි වශයෙන් සාර්ථකව හා සතුටුදායක අයුරින් ක්‍රියාත්මක වේ. මෙයට අමතරව එන හෝමියෝපති, ඇකුපන්චර්, යුනානි හා සිද්ධ වෛද්‍ය ක්‍රම ද යම් යම් අඩුපාඩු ඇතුව වුව කිසියම් රාජ්‍ය නියාමනයක් ඇතිව ක්‍රියාත්මකවේ.
මේ සියල්ලට හසු නොවන, කිසියම්ම ආකාරයකින් හෝ නිසි පුහුණවක් නොලත්, මුදල් ඉපැයීම පමණක් එකම අරමුණ කොටගත් ගොඩ වෙදුන්ද හොර දොස්තරයින් ද දහස් ගණනක් මෙරට ගැවසෙන බව ද අපි දනිමු. නීතිය ක්‍රියාත්මක වීමේ හා පැමිණිලි ඉදිරිපත්වීමේ අඩුපාඩු නිසාම ඔවුන් යෙහෙන් වැජඹෙන බවද අපි දනිමු.
මේ හොර වෙදුන්ගෙන් මට පෞද්ගලිකව ඇති තර්ජනයක් නැත. එසේ වන්නේ තමාට අසනීප වූ විට කවර වෛද්‍යවරයකු වෙත යා යුතුද, කවර වෛද්‍ය ක්‍රමයක පිහිට පැතිය යුතුද යන්න ගැන පැහැදිලි අයිතියක් අපට ඇති බව අප දන්නා නිසාය.
මම මූලික වශයෙන් බටහිර වෛද්‍ය ක්‍රමයේද සමහර විටෙක ආයුර්වේද වෛද්‍ය ක්‍රමයේද උපදෙස් පතා ඇත්තෙමි. ඒ ඒ අවස්ථාවන්හිදී මට වැළඳී ඇති රෝගයේ ස්වභාවය අනුව ඒ තීරණය ගන්නා ලද්දේ මවිසිනි. වෛද්‍ය ක්‍රම රැසක් රාජ්‍ය අනුමැතිය අනුව ක්‍රියාත්මක වන රටක ඒ ඒ අවස්ථාවේදී කවර වෛද්‍ය ක්‍රමයක පිහිට පතනවාද යන තීරණය ගැනීමේ නිදහස රෝගියා හෝ රෝගියාගේ සමීපතමයන් වෙත ලැබිය යුතුවේ.
 
කිසියම් හෙයකින් එක් වෛද්‍ය ක්‍රමයක පිහිට පතා එකී රෝහලකට ගිය විට අප බලාපොරොත්තු වන්නේ අපට ලැබෙන ප්‍රතිකාර එකී වෛද්‍ය ක්‍රමය විසින් අනුමත කරන ලද සුදුසුකම් ලත් පුද්ගලයින් විසින් සම්මත ක්‍රමවේද සහ ඖෂධ යොදාගෙන එකී වෛද්‍ය ක්‍රමය විසින් අනුමත කර ඇති ආකාරයට සිදුකෙරෙනු ඇත යන්නයි. කිසියම් ආකාරයකින් එසේ නොවනවා යනු රෝගියකුගේ අභිමත ප්‍රතිකාරයක් ලැබීමේ පුද්ගල අයිතිවාසිකම උල්ලංඝනය වනවා යන්නයි. මේ නිසා ආයුර්වේද වෛද්‍යවරුන් විසින් බටහිර ඖෂධ නිර්දේශ කිරීමත්, බටහිර වෛද්‍යවරුන් විසින් ආයුර්වේද ප්‍රතිකාර ක්‍රම හා බෙහෙත් නිර්දේශ කිරීමත් එකසේ ආචාරධර්ම විරෝධී වේ. මේ වෛද්‍ය ක්‍රම දෙකෙහිම සම්මිශ්‍රණයක් අවශ්‍ය යැයි යම් කිසිවෙක් සිතන්නේ නම්, මුලින්ම රාජ්‍ය අනුමැතිය හා නියාමනය ඇතිව එවන් හයිබ්රිඩ් වෛද්‍යායතන ඇරඹිය යුතුය. නො එසේව, වෙදකම් කරන්නාගේ හෝ රෝගියාගේ පෞද්ගලික අභිමතය පරිදි රජයේ [බටහිර හෝ ආයුර්වේද] රෝහලකදී කලවම් ප්‍රතිකාර ලබා නොදිය යුතුය. එසේ කිරීමෙන් නැතිවන්නේ මුළුමහත් සෞඛ්‍ය සේවයම කෙරෙහි ඇති මහජන විශ්වාසයයි.
සමහර ආයුර්වේද වෛද්‍යවරුන් විසින් ගම්බද පළාත්වල රොගීන්ට බටහිර බෙහෙත් පෙති කුඩු කර කුඩුමල් හදා දීමටත්, බටහිර වෛද්‍යවරුන් විසින් ඩෙංගු රෝගීන්ට පැපොල් කොළ තම්බා පෙවීමටත් දෙකටම මම එකසේ විරුද්ධ වෙමි.
කිසියම් ඖෂධයක් අලුතෙන් හඳුන්වාදීමේදී අනුගමනය කළ යුතු නිසි ක්‍රමවේදයන් බටහිර වෙදකමේත් ආයුර්වේද වෙදකමේත් වෙන වෙනම දක්වා තිබේ. ඒ සම්මත ක්‍රමවේදයන්ට පටහැනිව සිය ලැදියාවන්ට, සිතැඟිවලට හා ස්වයං-ඒත්තුවට අනුව බෙහෙත් නියම කිරීම කවර වෛද්‍යවරයා විසින් කරනු ලැබූවත් වැරදිය. චේතනාව යහපත් වීම පමණක් සෑහෙන්නේ තමාට පමණක් බලපාන තීරණවලදී පමණි.
දැනුම් තේරුම් ඇති අය ලෙස මා සිතා සිටි මගේ සමහර මිතුරන් පවා "වැඩේ කෙරෙනවා නම් මේසන්ගේ බෙහෙතත් මොකද?" යැයි අදහස් දක්වා තිබෙනු දුටු නිසා මේ සටහන ලියන්නට සිත්විය. මේ කතාව සම්පූර්ණයෙන් ම වැරැදිය. කුමන දේ කෙළෙසුනත් තමාගේ වැඩේ කෙරෙනවා නම් ඇතැයි යන කුණු සිතිවිල්ලට අමතරව මෙහි තවත් ලොකු වැරැද්දක් තිබේ. කිසියම් පුද්ගලයෙක් සිය නිවසේදී සිය අභිමතය පරිදි මේසන්ගේ නැත්නම් බාබර්ගේ බෙහෙත බීවත් මට ප්‍රශ්නයක් නැත. එහෙත් රජයේ රෝහල්, ආයුර්වේද හා බටහිර යන දෙකම, ක්‍රියාත්මක විය යුත්තේ ඒවා පිහිටුවා ඇති ක්‍රමවේදයන්ට යටත්ව පමණි. කිසියම් හෙයකින් මේ "මේසන් ඖෂධය" ආයුර්වේද බෙහෙතක් වී නම් [එසේ වන බවක්ද දැනගන්නට නැත] එය ආයුර්වේද රෝහල්වල ඒවායේ සම්මත ක්‍රමවේදයන්ට යටත්ව නිර්දේශ කෙරෙනවාට ද මගේ විරෝධයක් නැත. මන්ද යත් එවිට මට පහසුවෙන්ම ආයුර්වේද රෝහල් මගහැර බටහිර රෝහලක් වෙත ගිය හැකි නිසාය. අනෙක් කරුණ නම් වෛරස රෝගයක් නිසා කොහොමත් දින ගණනකින් රෝගය සුව වන බවත්, කළ යුතු එකම දෙය ඇති විය හැකි සංකූලතා පාලනය කිරීම පමණක් බවත් මේ හොර තක්කඩියන් ඉතා හොඳින් දැනගෙන සිටින බව පෙනෙන්නට තිබීමයි.
 
(ආචාර්ය I.M.S. සත්‍යප්‍රසාද් ලියූ ෆේස්බුක් පෝස්ට් එකකින් උපුටා ගැනිණ.) 
-ඉහත ඡායාරූපය මගේ තේරීමකි. 
 


No comments:

Post a comment